• 06633202902
  • info@investlorestan.ir
Responsive image
admin

رییس اتاق لرستان در جلسه هیات نمایندگان: مقدمات راه اندازی تالار بورس لرستان فراهم شده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: مقدمات راه اندازی تالار بورس در استان فراهم شده و تا پایان مهر جاری نشست نهایی آن با حضور مسوولان ارشد بورس کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ، محمد خاکی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی لرستان با محوریت بررسی تامین مالی شرکت ها از بازار سرمایه افزود: بخش خصوصی تامین مالی را از طریق بانک ها پیگیری می کند، اما مواقعی فشار مضاعف بر بانک ها در بخش های دیگر، سبب پرداخت وام های تکلیفی و انحراف بالای تسهیلات می شود.

وی اظهار کرد: در نتیجه این اقدام، بانک ها با محدودیت منابع مواجه هستند و نمی توانند منابع مورد نیاز فعالان واقعی اقتصادی را به موقع و به اندازه تامین کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اختلال در انجام کار بخش خصوصی، ناتمام ماندن طرح ها و مشکل در بازگشت به موقع تسهیلات را از آثار این موضوع برشمرد و ادامه داد: همه این موارد بررسی و آسیب شناسی و از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بورس ایران دعوت شده است تا اواخر مهر جاری با حضور در لرستان، نسبت به پذیرش برخی شرکت های استان همکاری کنند.

خاکی ادامه داد: مکاتبه های لازم با صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره امور مالیاتی لرستان انجام شده است تا شرکت هایی که حداقل ظرفیت برای پذیرش در بورس را دارند، معرفی شوند.

وی بیان کرد: شرایط این شرکت ها تا پیش از نشست با مسوولان بلندپایه بورس کشور بررسی می شود و در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان در اواخر ماه جاری، بدون اینکه در نوبت قرار گیرند، پذیرش آنها در بورس مورد قبول واقع خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان اضافه کرد: راهکارهای تامین مالی تنها منابع پولی نیست، بلکه منابع کارگشای دیگری از جمله اوراق مشارکتی بورس وجود دارد که می تواند به واحدها و فعالان اقتصادی کمک کند.

خاکی یادآور شد: راه اندازی تالار بورس منطقه ای در اتاق بازرگانی لرستان پیگیری و با وجود اینکه مجوز صرافی برای استقرار در بانک ملی اخذ شده اما کارهای لازم برای اخذ مجوز صرافی بخش خصوصی در محل اتاق نیز در حال انجام است.

گفتنی است سید احسان خاندوزی زاده وزیر امور اقتصاد و دارایی چهارم شهریور گذشته در سفر به لرستان و در جریان بازدید و راه اندازی طرح های صنعتی استان اظهار کرد که یکی از درخواست های فعالان اقتصادی لرستان این بود که با وجود داشتن ظرفیت های لازم، این استان تالار بورس منطقه ای ندارد.

وی با اشاره به حل و فصل برخی ابهام های حوزه مالیاتی در لرستان افزود: بنا شد توسط سازمان بورس و شورای عالی بورس مصوب شود که لرستان بتواند به شکل مستقل، مسایل بازار سرمایه استان را دنبال کند.

آمار بازدید سایت : 949786
آخرین بروزرسانی سایت : 1399/02/20 11:46
year
ورود به سایت نقشه سایت
کلیه حقوق برای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان محفوظ می باشد.