• 06633202902
  • info@investlorestan.ir
Responsive image
admin

موافقت رئیس جمهور با تامین اعتبار اشتغال زنان کار دلفان/ ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت

وقتی برای اولین بار گزارش خبرگزاری تسنیم لرستان از زنان کارگر میدانی شهرستان دلفان منتشر شد موجی از واکنش ها نسبت به این گزارش ایجاد شد.

پذیرش این امر که برخی زنان در شهرستان دلفان برای تامین معیشت خود و خانواده در میادین برای کارگری حضور پیدا می کنند بسیار سخت و غیرقابل باور بود و فعالان اجتماعی و مسئولان واکنش ها و اظهار نظرهای مختلفی نسبت به این پدیده نشان دادند.

بازتاب گزارش تسنیم و کلیپ منتشر شده که در خبرگزاری های مهم و مطرح کشور و کانال های موجود در شبکه های مجازی نیز منتشر شد به حدی بود که رئیس جمهور هم نسبت به آن واکنش نشان داد و بخشی از صحبت های مهم وی در نشست های شورای اداری و خبری به این موضوع اختصاص یافت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید نسبت به بانوان سرپرست خانوار دلفان فعالیت های سریعی صورت گیرد، گفت این افراد باید مورد حمایت مالی و شغلی قرار گیرند.

رئیس جمهور گفت که برای نگاه های فرهنگی و اجتماعی اعتبار در نظر گرفته و مسؤول مشخص کرده است تا پیگیری های لازم را انجام دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز ضمن سفر به شهرستان دلفان و دیدار با زنان کار این شهرستان، مشکلات آنها را احصا و در نشست شورای اداری به رئیس جمهور ارائه داد.

وی در جلسه شورای اداری دلفان که با حضور زنان کار برگزار شد با اشاره به دیدن کلیپ خبرگزاری تسنیم در مورد زنان کار دلفان، گفت: دیدن این کلیپ در عین اینکه دردناک بود اما موجب حس غرور شد چرا که نشان می‌داد زنان ما حاضر نیستند دست جلوی کسی دراز کنند و با غرور و عزت نفس روی پای خود می‌ایستند و از دسترنج خود بهره می‌برند.

واکنش ها به حدی بود که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایجاد کسب و کارهای پایدار خانواده محور در این راستا برای برطرف کردن مشکلات زنان کار در دستور کار است ، گفت که در اولین قدم لرستان را پایلوت این طرح قرار داده شده و شهرستان دلفان نیز مرکز اجرای این طرح خواهد بود.

نورالدین درمنان فرماندار شهرستان دلفان از اختصاص مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار جهت اشتغال زنان کار این شهرستان در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نظر در جلسه شورای اداری لرستان به پیشنهاد انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در زنان و خانواده مطرح شده و با موافقت رئیس جمهور همراه شد، افزود: این اعتبار در مباحث مربوط به اشتغال زنان کار سرمایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان کار شهرستان در گروه های سنی مختلفی قرار دارند با برنامه ریزی های صورت گرفته ضمن آموزش ها و یادگیری مهارت های لازم در مشاغل مختلف بکارگیری خواهند شد.

وی گفت: هنوز جزییات بیشتری از نحوه اجرای طرح اعلام نشده و به محض مشخص شدن چگونگی تحقق امر، اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد گرفت.

آمار بازدید سایت : 949786
آخرین بروزرسانی سایت : 1399/02/20 11:46
year
ورود به سایت نقشه سایت
کلیه حقوق برای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان محفوظ می باشد.