• 06633202902
  • info@investlorestan.ir
Responsive image
admin

سرمایه‌گذاران برای احداث کشتارگاه صنعتی در استان لرستان حمایت می‌‌شوند

اسفندیار حسنی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان یکی از 10 استان برتر کشور در زمینه پرورش ماکیان است، اظهار داشت: با توجه به اقلیم مناسب استان، تعداد 17 واحد صنعتی پرورش بوقلمون در هفت شهرستان استان وجود دارد که در هر دوره ظرفیت 75 هزار قطعه جوجه‌ریزی را دارا هستند.

وی با اشاره به تولید سالانه 1500 تن گوشت بوقلمون در لرستان، افزود: یکی از بخش‌هایی که طی چند سال اخیر در استان به واسطه تغییر الگوی مصرف جامعه از گوشت قرمز به گوشت‌های سفید و کم چرب توسعه پیدا کرده حوزه پرورش ماکیان به ویژه گوشت بوقلمون بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به نیاز مبرم کشور به واحدهای پرورش جوجه یکروزه، عنوان کرد: خوشبختانه واحدهای تولید جوجه‌های یک روزه مادر ایجاد شده و کشور را از واردات جوجه یکروزه بی نیاز کرده است.

حسنی مقدم مشکلات این حوزه را نبود سیستم کشتارگاهی، قطعه بندی، فرآوری و بسته بندی و به طبع آن فروش و بازاریابی این محصول دانست و تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده واحد‌های فعال این حوزه در قالب یک تشکل جمع‌آوری شده و با بستن قرارداد با یک کشتارگاه، مشکل کشتار این واحدهای تولیدی مرتفع می‌شود که در این راستا از سرمایه گذاران جهت احداث کشتارگاه صنعتی حمایت می‌کنیم.

آمار بازدید سایت : 949786
آخرین بروزرسانی سایت : 1399/02/20 11:46
year
ورود به سایت نقشه سایت
کلیه حقوق برای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان محفوظ می باشد.