• 06633202902
  • info@investlorestan.ir
Responsive image
admin

کارخانه فولاد ازنا راه‌اندازی می‌شود

فرهاد زیویار امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با نشستی که با حضور نمایندگانی از سه قوه در تهران برای راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا برگزار شد اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف پروژه‌های استان جلسه‌ای با حضور معاون دادستان تهران، نماینده شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان، مالک کارخانه فولاد ازنا، سرمایه‌گذار جدید مجموعه و معاون یکی از بانک‌ها و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور در ربطه با نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به خریدار جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی مباحثی مطرح شد افزود: جدول زمان‌بندی راه‌اندازی کارخانه از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کارخانه فولاد ازنا هم اکنون حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: این کارخانه از فناوری روز برخوردار بوده که روند اجرایی کارخانه به دلیل مشکلات قضایی مالک آن در گذشته متوقف شده است.

وی بیان کرد: در جلسه مذکور تصمیم بر این شد که توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده و تا 20 دی‌ماه امسال قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن‌ماه امسال آغاز شود.

زیویار گفت: جهت اثربخشی اقدامات و تصمیم‌سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به‌کار این کارخانه پیگیری‌های بسیاری در استان و در سطح ملی از طریق روسای قوا انجام گرفته است.

استاندار لرستان تاکید کرد: جهت راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت‌ها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده می‌شود و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی‌شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره‌برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به منظور تسهیل در امور به طور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه‌اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چون این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند بنابراین لازم است هر چه سریع‌تر مقدمات فعال شدن و بهره‌برداری از آن فراهم شود.

به گزارش تسنیم مجوز رسمی کارخانه فولاد ازنا سال 81 صادر و این کارخانه فعالیت رسمی خود را از سال 84 آغاز کرد تا بتواند در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان ازنا تأثیر بسزایی داشته باشد. در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از این کارخانه پیش‌بینی می‌شد سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصول در فاز اول توسط این کارخانه تولید شود.

در فاز دوم در بخش ذوب این کارخانه پیش‌بینی می‌شد که در صورت راه‌اندازی 700 هزار تن محصول به طور سالانه وارد چرخه فعالیت شود که در این صورت تولید سالانه این کارخانه در هر دو فاز آن به یک میلیون و 900 هزار تن در سال می‌رسد و این میزان تولید میزان قابل توجهی است.

اما این خبرهای خوش چندان دوامی نداشته و سرآغاز مشکلات متعدد برای فولاد ازنا و تعطیلی عملیات اجرایی آن در سال 90 با وجود پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بود ولی با گذشت سه سال فعالیت مجدد این کارخانه سال 93 آغاز شد ولی باز هم بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد.

آمار بازدید سایت : 949786
آخرین بروزرسانی سایت : 1399/02/20 11:46
year
ورود به سایت نقشه سایت
کلیه حقوق برای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان محفوظ می باشد.