• 06633202902
  • info@investlorestan.ir
Responsive image
admin

شروع عملیات اجرایی راه‌آهن استان لرستان ماه آینده/ اعتبارات آماده تزریق به پروژه است

فرهاد زیویار عصر امروز در بازدید از مجموعه راه‌آهن لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- بروجرد در ردیف پروژه‌های مصوب سفر 19 آذر ریاست‌جمهوری به لرستان است، از این رو با دیگر پروژه‌ها متفاوت بوده و هزینه و اعتبار آن بسیار بیشتر از دیگر مصوبات سفر بوده، کمااینکه اعتبار چند هزار میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر راه‌وشهرسازی برای تکمیل پروژه راه‌آهن لرستان افزود: وزیر راه‌وشهرسازی تأکید داشت که این مجموعه در قالب طرحی سه ساله پیش‌بینی شود که در همین راستا طرح تکمیل پروژه تهیه و به این وزارتخانه ارائه شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- بروجرد در سال‌های گذشته بسته شده و نیازمند اصلاحاتی بود، عنوان کرد: این تغییرات در قرارداد مستلزم این است که از طرف وزارت راه و شرکت زیرساخت در اختیار سازمان برنامه و بودجه و شورای فنی سازمان قرار داده شود که این موضوع فرآیندهای طولانی در بر داشت و به‌دنبال آن هستیم تا هر چه سریع‌تر موانع اداری برطرف شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای اصلاح‌کردن موارد و موانع پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- بروجرد بیان کرد: تغییرات منظورشده در اختیار وزارت راه قرار گرفت و در نهایت قرار شد در جلسه فردای شورای فنی سازمان برنامه و بودجه مطرح و در صورتی که مصوب شود فرآیندهای بعدی آن شروع می‌شود.

زیویار، راه‌آهن لرستان را از جمله ابر پروژه‌های کشور دانست و گفت: اعتبارهای این پروژه چند هزار میلیاردی است و از این‌رو باید تأمین اعتبارها و پشتوانه‌های مالی متفاوتی از جمله تهاتر نفت برای آن پیش‌بینی شود.

استاندار لرستان از شروع به‌کار پروژه راه‌آهن لرستان از ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: چنانچه در شروع به‌کار پروژه در موعد مقرر  با مانعی مواجه شویم به‌صورت شفاف، از طریق رسانه‌ها آن را اعلام می‌کنیم.

زیویار پیشرفت فعلی پروژه راه‌آهن لرستان را 39 درصد دانست  و اظهار داشت: شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم طی روزهای آینده بازدیدهایی را این این پروژه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه موانع پیش‌روی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- بروجرد موانع اداری است، افزود: این در حالی است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء، وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه همگی درصدد راه‌اندازی و تکمیل این پروژه هستند.

استاندار لرستان از اشتغال‌زایی و درآمدزایی بالای پروژه راه‌آهن خرم‌آباد-دورود- بروجرد پس از برطرف شدن موانع خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات آماده تزریق به پروژه است و تنها موانع اداری باید حل شود که باتوجه به اقدامات صورت گرفته پروژه ظرف ماه آینده و نهایتاً تا ابتدای تابستان دوباره فعال می‌شود.

وی احداث راه‌آهن لرستان را از جمله اقدامات در راستای تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: تکمیل این پروژه راه‌های کشور را ارتقا بخشیده و نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه دارد و در عین حال اشتغال‌زایی بالایی نیز به‌همراه خواهد داشت، بر همین اساس تمام تلاش خود را برای آغاز مجدد پروژه به‌کار گرفته‌ایم.

آمار بازدید سایت : 949786
آخرین بروزرسانی سایت : 1399/02/20 11:46
year
ورود به سایت نقشه سایت
کلیه حقوق برای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان محفوظ می باشد.